پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251319
به عملکرد نادو شک دارم/ وزارت ورزش تکليف را روشن کند
تاریخ انتشار : 1401/01/15 10:51:51
نمایش : 996
سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي گفت: متاسفانه در ۳ سال گذشته ستاد ملي مبارزه با دوپينگ ايران همکاري مناسبي را با ما نداشته و من به عملکرد درست اين ستاد شک دارم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمد بنا سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون کشتي با بيان اين مطلب افزود: يکي از اهداف مهم مسولان ورزش در سراسر دنيا، سلامت ورزشکاران از نظر دوپينگ است و بدين جهت سخت گيري ها، جرايم و محروميت هايي را نيز در نظر گرفته اند.

وي ادامه داد: کشتي کشورمان نيز پيش از اين در اين زمينه متحمل هزينه هاي زيادي شده است که اگر موضوع بدرستي مديريت مي شد، شاهد اين اتفاقات نبوديم.

بنا تصريح کرد: خوشبختانه رويکرد فدراسيون کشتي براي مبارزه با اين معضل جدي ورزش، بسيار مناسب و قوي است اما براي رسيدن به مقصود نيازمند همکاري ساير نهادها از جمله فدراسيون پزشکي ورزشي و ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) هستيم.

وي افزود: در حالي که برنامه ريزي ما و فدراسيون کشتي براي انجام اين مهم دقيق و حساب شده است اما در عرصه اجرا،  نادو بعنوان نهاد ذيربط همکاري لازم را با ما نداشته و تاخير در اعلام نتايج و يا انجام ناقص آزمايشات ما را دچار مشکلات و دغدغه هاي فراواني کرده است.

بنا اظهار داشت: بعنوان مثال در مسابقات قهرماني آسيا در دوره قبل در اواخر سال ۹۸ به دليل دير اعلام شدن نتايج آزمايشات بعمل آمده، مجبور شديم کشتي گير خود را بالاجبار در حين مسابقات بازنده کنيم، در صورتي که اگر نتايج آزمايشات زودتر اعلام مي شد مي توانستيم فرد ديگري را جايگزين ايشان و به اين مسابقات اعزام کنيم.

وي ادامه داد: در حالي که فدراسيون تمام اطلاعات (شماره تلفن، نشاني محل تمرين و منزل) کشتي گيران مدنظر ستاد جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) را در اختيار ستاد ملي مبارزه با دوپينگ قرار داده بود، اما با کمال تعجب متوجه شديم که اطلاعات کشتي گيران به دست وادا نرسيده و براي محمدرضا گرايي کشتي گير طلايي المپيک يک جلسه غيبت از حضور در آزمايشات دوپينگ درنظر گرفته شده که اين موضوع بسيار براي کشتي گير مدال آوري همچون گرايي که با تحمل رنج و زحمت فراوان به اين جايگاه رسيده و کشتي کشور گران تمام خواهد شد.

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي گفت: با توجه به اتفاقات ناخوشايندي که قبل از اين افتاده بود از مسولان وادا خواستيم که ماموران مبارزه با دوپينگ آن ها در جام تختي اهواز بعنوان مرحله اصلي انتخابي تيم ملي براي حضور در رقابت قهرماني آسيا حضور يابند و از نفرات اول و دوم و برخي از نفرات سوم با نظر کادر فني ،تست بگيرند. اما عدم هماهنگي آن ها با کادر فني منجر به انجام تست از نفرات اول شد که نتايج آن آزمايش ها را هم در اختيار ما قرار ندادند و عليرغم آگاهي ما از سلامت کشتي گيران خود، اما با در نظر گرفتن هر اتفاق پيش بيني نشده اي بايد راهي مغولستان شويم.

بنا در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به کم کاري هايي که صورت گرفته به عملکرد ستاد ملي مبارزه با دوپينگ شک دارم و اگر وازرت ورزش و جوانان و فدراسيون پزشکي ورزشي نهادي را براي مبارزه با دوپينگ مديريت مي کنند بايد پيگيري خروجي آن هم باشند و اگر کار به همين صورت پيش برود آينده خوبي را براي سلامت ورزشکاران کشور متصور نيستم و از اين رو از وزارت ورزش مي خواهم هرچه زودتر تکليف را روشن کند، چراکه ما هم به تبع فدراسيون ديگر با اين ستاد همکاري نخواهيم داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html